Afkicken van onze verslaving aan angst en woede is gunstig voor de volksgezondheid

Sociale media bestaan bij de gratie van wat heet ‘engagement’: u schrijft iets op Facebook, mensen reageren daarop. Uit onderzoek blijkt dat berichten die negatieve emoties oproepen, woede en angst, de meeste reacties krijgen.

De news feed van Facebook promoot die berichten die veel worden gedeeld, oftewel berichten die angst en woede oproepen. Over dit fenomeen schreven Max Fisher en Amanda Taub donderdag in The New York Times.

Daarbij komt dat mensen de neiging hebben extreme ideeën te verwerpen, maar als het extreme idee de schijn van normaliteit krijgt, bijvoorbeeld doordat het wordt gedeeld op sociale media, accepteert men het.

Alles en iedereen probeert u te beïnvloeden, ook ik.

Lees verder bij de bron

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.