Het Babyhuis

Stichting het Babyhuis is een initiatief dat sinds eind 2013 in een mooi pand aan de Brouwersdijk 211 in Dordrecht opvang biedt aan baby’s, voor wie ouders tijdelijk niet kunnen zorgen; daarnaast biedt het woonruimte en begeleiding aan hoogzwangere en pas bevallen vrouwen. Voor die doelgroep zijn 4 moeder-kind-units beschikbaar en drie plaatsen waar een moeder en haar baby intensieve 24-uurs zorg krijgen.

Vanaf die tijd heeft het Babyhuis een enorme groei gemaakt en is gereed om het concept overdraagbaar te maken. We krijgen vele aanvragen uit het gehele land, dus willen we graag meerdere moeders en kinderen opvangen.

Inmiddels zijn er plannen voor een Babyhuis in: Rotterdam, Groningen en Leiden.

Het Babyhuis is een non-profit organisatie in Dordrecht welke opvang, zorg en begeleiding biedt aan (aanstaande) moeders en baby’s voor wie ouders tijdelijk niet kunnen zorgen. Daarnaast biedt het Babyhuis woonruimte en begeleiding aan hoogzwangere en pas bevallen vrouwen.

In het Babyhuis draaien het kernteam en het team vrijwilligers diensten en is er 24-uurs opvang en begeleiding. Voor hulpvragen kun je ons bereiken op 06 – 38 59 27 31, na 18.00 uur alleen te gebruiken bij noodgevallen. Voor algemene vragen 078 – 645 8 945.

Vind je het fijner om je hulpvraag via Whatsapp te stellen, dan kan dat op 06 – 1111 6565.

Waarom het Babyhuis?

Er zijn soms momenten in je leven dat er problemen spelen die je dagelijks leven zo beheersen dat het moeilijk is om goed voor je baby te zorgen. In het Babyhuis gaan we graag in gesprek om met elkaar te overleggen hoe we (tijdelijk) voor je baby kunnen zorgen terwijl je alle ruimte en mogelijkheden krijgt om bij te komen en waar nodig je leven op orde te brengen. Je bent zo vaak als mogelijk is, op vaste tijden, welkom in het Babyhuis om je kindje te verzorgen en te genieten van elkaar. In een huiselijke omgeving, een plek waar liefde en harmonie zowel je baby als jou rust geven.

Ook voor huilbaby’s

Het kan ook zijn dat je baby veel huilt. Ook dan kunnen we we je ontlasten door de verzorging tijdelijk over te nemen opdat je bij kunt komen. We bespreken graag met jou op welke manier wij je baby een tijdelijk warm en veilig thuis gaan geven en hoe je betrokken blijft bij de verzorging en opvoeding van je kindje. Met elkaar zorgen we ervoor dat het met je baby goed gaat en jij je aandacht en energie kunt richten op een uiteindelijke terugkeer naar huis. Sommige plaatsingen duren een week, anderen weer wat langer. Alles in overleg met de ouder(s).